• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Menu Kultura

KATARZYNA MARTYNKIEWICZ

Dodana: 04.03.2021 09:51

KATARZYNA MARTYNKIEWICZ - zdjęcie

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

  • koncerty m.in. w: Barbican Hall w Londynie, Spitalfields Church w Londynie, sala Filharmonii Berlińskiej, Zamek Królewski w Warszawie, Will ATMA w Zakopanem, Sala Filharmoników Geteborgskich w Szwecji;
  • uczestniczka projektów muzycznych, m.in.: Kulturnatta Goteborg 2013 (recital pieśni ludowych (wiolonczela i głos) w ramach Szwedzkiej Nocy Kultury w Goteborgu), koncerty wokalno-instrumentalne m.in. w Domu Polonia Center w Goteborgu, Szwecja i w Kościele św. Pawła w Angered (Szwecja 2013), wspólny projekt z muzykami sceny pop, jazzu i folku (m.in. Sebastian Karpiel-Bułecka, Vitold Rek, Jarek Bester, John Tchiccai) na festiwalu Kosmopolen w Bochum w Niemczech (2012), koncert kolęd łemkowskich w duecie z ludową pieśniarką Julią Doszną (2010), koncert w duecie z wybitnym kontrabasistą jazzowym Vitoldem Rekiem (śpiew i wiolonczela) opracowane pieśni ludowe z Rzeszowszczyzny i Łemkowszczyzny (Polskie Radio Rzeszów 2010), prowadzenie warsztatów muzyki łemkowskiej razem z pieśniarką ludową Julią Doszną w Domu Kultury Rakowiec w Warszawie (2010);
  • uczestniczka konkursów i nagrań, m.in.: podopieczna Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci w Polsce (2000 - 2004), I nagroda na Konkursie Młodych Instrumentalistów w ramach X Jasielskich Spotkań Muzycznych (2002), III nagroda na Młodzieżowym Konkursie Wiolonczelowym im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu (2000), II i III nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Wiolonczelowym im. Augustina Prohasku w Koszycach na Słowacji (1998, 2000, 2001).

Program stypendium

Program obejmuje nagranie i wydanie płyty, na której znajdą się tradycyjne, od wieków przekazywane drogą ustną kołysanki ludowe z Podlasia oraz innych, wschodnich regionów Polski. Kołysanki będą wykonywane przez wnioskodawczynię tradycyjną techniką śpiewu białego. W większości utworów śpiewowi towarzyszyć będą takie instrumenty jak wiolonczela (w wykonaniu stypendystki) i skrzypce(współpraca ze skrzypaczką Opery i Filharmonii Podlaskiej). W niektórych utworach pojawi się także akordeon oraz śpiew w wielogłosie. Na płycie pojawią się też odgłosy natury imitowane przy użyciu instrumentów perkusyjnych.

Zakres projektu:

  • wybór materiałów z tekstów źródłowych,
  • spotkania z wykonawcami ludowymi oraz znawcami tematu w celu pogłębienia wiedzy i warsztatu,
  • przygotowanie aranżacji,
  • praca nad przyswojeniem i interpretacją materiału muzycznego przez artystów- praca indywidualna oraz próby,
  • nagrania studyjne,
  • produkcja muzyczna płyty (praca nad finalnym brzmieniem płyty- miksowanie, procesowanie dźwięku, dogrywanie sampli dźwiękowych, nakładanie efektów),
  • stworzenie projektu okładki (wykonanie zdjęć, opracowanie graficzne),
  • wydanie płyty,
  • koncert promujący płytę w Białymstoku.

Rezultaty – mierzalne:

  • nagranie i wydanie płyty w 500 egz. pt. Kołysz mi się kołysz… zawierającej 10 tradycyjnych kołysanek ludowych z Podlasia i innych regionów Polski w aranżacjach łączących archaiczne brzmienie śpiewu białego, urozmaiconego efektami wokalnymi i ciekawą interpretacją z towarzyszeniem instrumentów takich jak skrzypce, wiolonczela, akordeon, instrumenty perkusyjne,
  • koncert promujący płytę, który odbędzie się w Białymstoku.

Rezultaty - niemierzalne:

  • zachowanie i propagowanie twórczości ludowej z regionu Podlasia,
  • uwrażliwienie najmłodszego pokolenia na muzykę ludową,
  • uratowanie od zapomnienia wielowiekowej tradycji poprzez przypomnienie i ponowne odkrycie ludowych kołysanek,
  • utrwalanie naturalnych więzi między rodzicami i dziećmi poprzez wspólne słuchanie i śpiewanie kołysanek,
  • współpraca muzyków i artystów z różnych środowisk twórczych Białegostoku,
  • pogłębienie wiedzy na temat muzyki i tradycji ludowej Podlasia,
  • praca nad dalszym rozwojem warsztatu wokalnego wnioskodawcy podczas przygotowań do nagrań,
  • zdobycie nowych doświadczeń i wiedzy w zakresie produkcji muzyki (współuczestniczenie w pracy nad ostatecznym brzmieniem płyty w studio nagrań).
Do góry