BERNARDA ANNA BIELENIA
Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:
- absolwent i wykładowca kierunku aktorskiego Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, WSL w Białymstoku;
- studia na kierunku reżyserii (od 2011 r.);
- współpraca: z Białostockim Teatrem Lalek (rola w przedstawieniu w reż. W. Szalachowskiego "Krótki kurs piosenki aktorskiej"); TVP S.A. (1997-2010, realizacja programów telewizyjnych o tematyce społecznej i kulturalnej, a także autorskiego pomysłu kierowane do dzieci, m.in. "Podróże teatralne", "Kulisy", "Domowe przedszkole"), TylkoTeatr.com (publikacje związane z teatrem, reżyseria i realizacja relacji z X Międzynarodowego Przeglądu Inicjatyw Teatralnych "Białysztuk"); w ramach Ogólnopolskiego Programu Rozwoju Chórów Szkolnych „Śpiewająca Polska” (od 2007 r.), z TPKŻ (reżyserska realizacja etiudy filmowej "Ołówek", 2011), z MODM w Białymstoku (prowadzenie zajęć warsztatowych, udział w konferencjach, prowadzenie zajęć w ramach kursu o specjalności - instruktor teatralny),
- autorska koncepcja pomysłu, przejętego i realizowanego przez Andrzeja Brańskiego "Zatrzymaj się w Białymstoku";
- udział w międzynarodowych festiwalach, konferencjach i pokazach, m.in. San Francisco Jewish Film Festiwal & 32,
- reżyseria i asystentura: "Kraina Śpiochów" (BTL, 2012), "Texas Jim" (w reż. P. Aignera, BTL, 2013), "Pięcioksiąg Izaaka" (w reż. W. Kobrzyńskiego, BTL, 2013),
- laureat: Nagrody Prezesa TVP S.A. w kategorii najlepszy program kulturalny, Nagrody Rektora ATB za wybitne osiągnięcia pedagogiczne.
Program stypendium
Program stypendium obejmuje realizację spektaklu – słuchowiska muzycznego "Bajka recepta na dobry sen".
Rezultaty – mierzalne:
- 1 000 szt. CD + książeczka z tekstami piosenek;
- czas trwania słuchowiska - ok. 60 minut;
Rezultaty - niemierzalne:
- rozwój i pogłębienie wiedzy oraz własnego warsztatu aktorskiego i reżyserskiego;
- promocja Białegostoku i jego nieprzeciętnie uzdolnionych artystów;
- zwiększenie dostępności do kultury i uwrażliwienie na sztukę odbiorców zarówno najmłodszych jak i ich rodziców, pedagogów i terapeutów;
- zwrócenie uwagi na wartości terapeutyczne teatru, które swoim wymiarze pozwalają na prowadzenie dialogu pomiędzy pokoleniami i środowiskami;
- zaznaczenie w świadomości mieszkańców obecności niezwykłych białostockich arty-stów, których dokonania znane są w całej Polce, ale niekoniecznie w Białymstoku.