• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Promocja Podlasia poprzez budowę marki miasta Białegostoku – Etap I

logo Programu Regionalnego

 Projekt „Promocja Podlasia poprzez budowę marki miasta Białegostoku – Etap I” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013
FUNDUSZE EUROPEJSKIE – DLA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
www.rpowp.wrotapodlasia.pl

Promocja Podlasia poprzez budowę marki miasta Białegostoku – Etap I

Umowa o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa III Działanie 3.1.Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu, została podpisana w dn. 6.02.2009r. Całkowita wartość projektu – 1.841.817,73 PLN, wartość dofinansowania 79,04 % - 1.437.086,90 PLN, wkład własny Miasta Białystok 380.875,29PLN.

Celem głównym projektu pn. „Promocja Podlasia poprzez budowę marki Białegostoku– Etap I” jest zwiększenie atrakcyjności turystycznej województwa podlaskiego, poprzez zwiększenie atrakcyjności turystycznej jego stolicy. Cel projektu wpisuje się w cel główny III Osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Wzrost atrakcyjności i konkurencyjności turystycznej województwa podlaskiego.

Realizacja projektu zakłada przeprowadzenie szeregu działań mających na celu zbudowanie wizerunku – marki miejskiej jako przekazu promocyjnego. Wykreowana marka miejska ma być sprawnie zarządzaną wartością, zbudowaną na logicznych podstawach, z wykorzystaniem najważniejszych, klasycznych narzędzi i technik dostępnych w sztuce komunikacji. Marka miejska, markowe produkty turystyczne, elementy kampanii zewnętrznej będą służyły wykreowaniu pozytywnego wizerunku miasta i regionu.
Realizacja projektu zakłada podjęcie następujących działań:

  • szczegółowego opracowania 3 produktów turystycznych, zaproponowanych w "Programie rozwoju markowego produktu turystycznego dla Miasta Białystok, jako modelowego rozwiązania dla budowy marki miasta" i wdrożenie jednego z nich,
  • przygotowanie materiałów promocyjnych - informatory, mapki, plakaty, broszury,
  • realizacji wybranych elementów zewnętrznej kampanii promocyjnej miasta Białegostoku, wynikających ze "Strategii promocji i komunikacji marketingowej proinwestycyjnej, turystycznej i wewnętrznej miasta Białystok"
  • udziału w targach turystycznych organizowanych w 2009 roku w Łodzi, Białymstoku, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Warszawie i Poznaniu
  • badań wizerunkowych ex anté i ex post, celem ewaluacji realizowanych zadań.

Przewiduje się szczegółowe opracowanie trzech produktów turystycznych i wdrożenie jednego:

  • „Białystok Kulturalny”,
  • „Białystok Egzotyczny”,
  • „Białystok Esperanto” – do wdrożenia w okresie I-IV 2009 jako produkt markowy.

Elementem projektu będzie realizacja promocyjnej kampanii zewnętrznej skierowanej do potencjalnych turystów, którzy odwiedzą Miasto Białystok.
Realizacja kampanii będzie polegać na wykorzystaniu dostępnych nośników przekazu tj.:

  • bilboardy, citylightów w w/w miastach,
  • reklama TV, zarówno o zasięgu krajowym i lokalnym – emisja spotów reklamowych, plansze sponsorskie,
  • spoty radiowe w wybranych stacjach lokalnych miast,
  • reklamy prasowe - dodatki 4-8 str. promujące Miasto Białystok
  • eventy w wybranych miastach - jako imprezy towarzyszące promocji Miasta np.: wystawy, loty balonem na uwięzi - czasza balonu z widocznym, promowanym logiem Miasta,
  • Internet – promocja miasta na trzech portalach internetowych.

W ramach skutecznej kampanii promocyjnej miasta zaplanowano udział przedstawicieli miasta w największych targach turystycznych odbywających się w Polsce oraz wykonanie niezbędnych materiałów promocyjnych – informatory (25 tys. szt.), mapki (25 tys. szt.), plakaty (2 tys. szt.), broszury (50 tys. szt.).

W ramach działań przewidzianych do realizacji przewidziano wykonanie badań wizerunkowych ex anté i ex post. Metodologia badań CATI – wywiady telefoniczne – 1500 osób (1300 w kraju, 200 w Białymstoku), celem ewaluacji realizowanych zadań.

Realizacja projektu od strony technicznej zakłada komplementarne i spójne działania zgodne z dobrymi praktykami w dziedzinie komunikacji społecznej. Do przekazu marketingowego zostaną wykorzystane zarówno media elektroniczne jak tradycyjne materiały promocyjne. Planuje się współpracę pracowników Biura Promocji Miasta, Biura Komunikacji Społecznej z wyłonionymi w drodze przetargów nieograniczonych firmami PR.

Biuro Funduszy Europejskich

ul. Słonimska 1, pok. 902
15-950 Białystok
tel.: 85 869 6222
fax: 85 869 6976
b.fe@um.bialystok.pl

Do góry