• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Konferencja „Kompetencje pracowników a współczesne potrzeby rynku pracy”

Dodana: 20.11.2015 15:31

Kategorie: Edukacja

Prezydent Miasta Białegostoku 19 listopada 2015 r. zorganizował konferencję pt.: „Kompetencje pracowników a współczesne potrzeby rynku pracy”, której realizatorem było Centrum Kształcenia Ustawicznego/Lokalne Centrum Doradztwa Zawodowego. W konferencji wzięło udział ok. 240 osób

Konferencja stanowiła podsumowanie działań w ramach VII edycji Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery pod honorowymi patronatami Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Konferencję otworzył Adam Poliński – zastępca Prezydenta Miasta Białegostoku. Zastępca prezydenta mówił m.in. o znaczeniu współpracy szkół z lokalnym rynkiem pracy. Podkreślił, że szkoły nawiązały współpracę z 224 pracodawcami. Efektami tej współpracy są m.in.: zatrudnianie absolwentów, udostępnianie nowoczesnych technologii, praktyki zawodowe, zajęcia praktyczne i staże, doposażenie stanowisk szkolnych, opracowywanie i opiniowanie programów nauczania, fundowanie stypendiów, przyjmowanie wycieczek, realizacja projektów z wykorzystaniem funduszy UE.

Wśród gości – prelegentów znaleźli się znakomici specjaliści z obszaru edukacji, szkolnictwa wyższego, biznesu, HR, praktycy z Polski i z naszego miasta.
Tematyka konferencji jest szczególnie ważna, bowiem kompetencje mają kluczową rolę na współczesnym rynku pracy. Znaczenie kompetencji zawodowych i społecznych stale wzrasta. Przekonują się o tym dobitnie osoby poszukujące zatrudnienia. To właśnie podczas rozmów rekrutacyjnych najczęściej zadawane jest pytanie: „Jakie kompetencje Pan/Pani posiada?”.

Z licznych badań wynika, iż absolwenci polskich szkół nie są wystarczająco przygotowani do konfrontacji z wymogami współczesnego rynku pracy, dlatego też podczas konferencji próbowano odpowiedzieć na pytania: Jakie są oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji pracowniczych wobec zatrudnianych/zatrudnionych pracowników? oraz Jak nabywać i doskonalić kompetencje w procesie uczenia się przez całe życie?

Do góry