Trwa potwierdzanie głosów w Budżecie Obywatelskim
Osoby, które na projekty z Budżetu Obywatelskiego 2019 głosowały przez formularz internetowy, powinny sprawdzić swoje skrzynki e-mail. Wiadomości z prośbą o ponowne potwierdzenie wybranych przez siebie projektów zostały wysłane wczoraj (29 października) do wszystkich mieszkańców, którzy potwierdzili swój głos.
W poniedziałek, 29 października, do właścicieli adresów mailowych podawanych podczas głosowania przez formularz internetowy – jest to ok. 11,6 tys. potwierdzonych głosów – wysłane zostały wiadomości z unikalnym linkiem prowadzącym do formularza do głosowania. W formularzu należy ponownie potwierdzić swój wybór poprzez zaznaczenie projektów. Mieszkańcy mają na to czas od momentu otrzymania e-maila do 5 listopada do północy. Po zatwierdzeniu wyboru projektów link zostanie dezaktywowany.
Wyniki głosowania w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego zostaną ogłoszone do 9 listopada. Głosy oddane z wykorzystaniem kart papierowych są już policzone.
Awaria internetowego systemu do głosowania na projekty Budżetu Obywatelskiego 2019 spowodowała, że nie zostały zarejestrowane wskazania projektów, na które swoje głosy oddali mieszkańcy. Zachowała się jednak lista adresów mailowych podawanych podczas głosowania. O tym, że aplikacja nie zadziałała poprawnie, okazało się dopiero w momencie otwarcia bazy z głosami oddanymi przez mieszkańców poprzez stronę internetową. Natychmiast po stwierdzeniu awarii wykonawca aplikacji podjął działania naprawcze.
Eliza Bilewicz-Roszkowska