• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Targowisko przy Kawaleryjskiej zaprasza

Dodana: 28.07.2023 12:02

Warto wybrać się na Targowisko Miejskie. Jest duży wybór produktów, coraz więcej branż ma tu swoich przedstawicieli. To też dlatego, że warunki współpracy, w tym finansowe, są dla przedsiębiorców korzystne. W planach jest kilka inwestycji w tym miejscu – z myślą o sprzedających i kupujących.

Nowości i planów jest sporo. Na przykład do białostockiego Budżetu Obywatelskiego zostały zgłoszone cztery projekty dotyczące Targowiska Miejskiego. Są to: Modernizacja Targowiska Miejskiego w Białymstoku, Wyznaczenie miejsc sprzedaży staroci przez seniorów, SWAP Market i Garage Sale na Targowisku Miejskim przy ul. Kawaleryjskiej i Festyn rodzinny Rozpocznij lato z targowiskiem miejskim na Kawaleryjskiej. Zachęcamy białostoczan do głosowania w BO2024 na te pomysły – będzie to możliwe od 26 września do 9 października.

W planach na ten rok jest m.in. modernizacja budynku szaletu (od strony ul. Kawaleryjskiej),  przygotowanie dokumentacji i rozpoczęcie prac związanych z przebudową nawierzchni utwardzonych, budowa wjazdu na Targowisko Miejskie od strony ul. Kawaleryjskiej, wykonanie zadaszenia i stoisk handlowych na utwardzonej nawierzchni od strony ul. Kawaleryjskiej, zaprojektowanie budynku biurowo-administracyjnego w technologii pasywnej, wymiana części ogrodzenia wzdłuż ul. Ciołkowskiego wraz z montażem bramy przesuwnej z automatyką.

Wśród bieżących prac związanych z porządkowaniem terenu po likwidacji obiektów oraz prac  remontowych przewidziane zostały takie, jak: wymiana kompletu drzwi wejściowych do pawilonu nr 6, wymiana szyb w pawilonie A,  naprawa instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, ubytków nawierzchni, prace konserwatorskie.

Kierownik Targowiska Miejskiego Dariusz Krakowski przypomina, że obecnie jest dostępna dobra oferta dla przedsiębiorców na stoisko 6 m2 – tylko 114 zł netto  (sprzedaż z samochodu plus miejsce na samochód gratis). Ponadto od czerwca zostały wprowadzone bilety dzienne z kasy fiskalnej (w bardzo atrakcyjnej cenie) dla osób korzystających z targowiska sporadycznie lub jednorazowo, „na próbę”.

Na targowisku sukcesywnie wyznaczane są miejsca do parkowania samochodów poprzez oznakowanie oraz malowanie nowych linii, dzięki czemu została uwolniona część parkingu od ul. Kawaleryjskiej z przeznaczeniem dla autokarów z klientami zza wschodniej granicy. Autokary pojawiają się pomimo zamkniętej granicy z Białorusią – przejeżdżają przez Litwę.

Z myślą o udogodnieniach dla klientów na wjeździe od ul. Kawaleryjskiej usytuowany został bankomat/wpłatomat. Na prośbę kupców zostały zmienione godziny otwarcia targowiska. W soboty czynne jest już od godz. 5.00. Natomiast na prośby tzw. „allegrowiczów” otwarcie targowiska zostało wydłużone do godz. 17.00 – na wjazd samochodów kurierskich z dostawami/wywozem towarów.

Na terenie targowiska pojawia się też zieleń. Oczyszczane są skarpy z drobnych samosiejek (pozyskany materiał, przemielony i skompostowany, posłuży jako naturalny nawóz do roślin). Od wiosny zostało wykonanych 40 nasadzeń krzewów dwukolorowej trzmieliny. Powstały łąki kwietne (jedna w miejscu po rozebranym obiekcie, kolejne w fundamentach po usuniętych tzw. furnelach). W kilku miejscach nasadzono róże, aksamitki i inne kwiaty.

Ciekawą dla mieszkańców Białegostoku, ale i okolicznych miejscowości, inicjatywą było utworzenie na Targowisku Miejskim sektora owocowo-warzywnego (od strony ul. Kawaleryjskiej), gdzie producenci i rolnicy sprzedają m.in. wyroby własnej produkcji, przetwory mleczne, własne wypieki, jaja, kiszonki, miody, czy też sadzonki, kwiaty balkonowe, krzewy ozdobne. Obecnie ponad połowa wyznaczonych miejsc w tym sektorze jest zajęta. Ta część targowiska wciąż się rozwija, rośnie zainteresowanie zarówno sprzedawców, jak i kupujących. W sektorze owocowo-warzywnym ustawiane są namioty w kolorach Miasta i z logo targowiska, dzięki temu to miejsce jest bardziej widoczne i przyciąga uwagę klientów.

Agnieszka Błachowska

Do góry