Rzecznik konsumentów w nowej siedzibie
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów przeniosło się z ul. Słonimskiej 1 na ul. Lipową 16. Rzecznik konsumentów rozpoczął dziś (27 października) przyjmowanie mieszkańców w nowej siedzibie
Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Białymstoku jest Jarosław Brzozowski. Dotychczas jego biuro znajdowało się w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Słonimskiej 1. Po przeprowadzce będzie mieści się w budynku przy ul. Lipowej 16, na parterze. Znajduje się tam punkt obsługi klientów Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Nowa siedziba jest przestronna, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.
Warto pamiętać, że na spotkanie z rzecznikiem należy umówić się osobiście w biurze lub telefonicznie (tel. 85 869 6929). Sprawy rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, w kolejności, w jakiej są zgłaszane. Czas oczekiwania zależy też od tego, jak skomplikowana jest sprawa. Na umówione spotkanie z rzecznikiem należy zabrać ze sobą wszystkie dokumenty dotyczące poruszanych spraw, np. umowy, faktury, dokumenty gwarancyjne, rachunki.
Pomoc prawna rzecznika polega przede wszystkim na udzielaniu konsumentom (mieszkańcom Białegostoku) porad i informacji prawnych. Rzecznik zajmuje się sprawami konsumenckimi – umowami sprzedaży i umowami o świadczenie usług, np. remontowo-budowlanych, telekomunikacyjnych, przewozowych, turystycznych czy bankowych. Pomaga w przygotowaniu pism, np. reklamacji, oświadczeń o odstąpieniu od umowy, wezwań do zapłaty.
Więcej informacji znajduje się w zakładce Miejski Rzecznik Konsumentów na stronie www.bialystok.pl.
Anna Kowalska