• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Jak załatwić sprawy w Departamencie Obsługi Mieszkańców

Dodana: 04.11.2020 14:49

Departament Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Białymstoku znajduje się przy ulicy J. K. Branickiego 3/5. Warto zapoznać się z informacjami, które pomogą mieszkańcom załatwić swoje sprawy urzędowe.

 W Departamencie Obsługi Mieszkańców można załatwić następujące sprawy:

Wiele spraw z zakresu działalności Departamentu Obsługi Mieszkańców można zrealizować również elektronicznie, w dowolnym momencie dnia i nocy, przez siedem dni w tygodniu za pomocą:

To bezpieczne, szybkie i skuteczne rozwiązania.

Katalog wszystkich usług elektronicznych.

Wyślij pismo ogólne  (usługa online).

 

Dowód osobisty:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć w dowolnej gminie. Dowód należy odebrać osobiście.

Zachęcamy do skorzystania z elektronicznych usług:

 

Rejestracja pojazdów. Prawo jazdy:

Sprawy dotyczące prawa jazdy, wydania dowodu rejestracyjnego, rejestracji i wyrejestrowania pojazdu można załatwić za pośrednictwem systemu Pojazd i Kierowca.

Uwaga, zmiany w przepisach. Od dnia 1 stycznia 2024 r. obowiązują nowe przepisy w zakresie rejestracji pojazdów. Właściciele pojazdów nie zgłaszają już nabycia pojazdu, ale ich obowiązkiem jest złożenie wniosku o rejestrację pojazdu. O szczegółach piszemy na www.bialystok.pl

Inne usługi:

 

Zameldowanie i wymeldowanie. PESEL. Rejestr Danych Kontaktowych:

Sprawy związane z meldunkiem na pobyt stały lub czasowy można załatwić elektronicznie.

 

Obsługa przedsiębiorców:

Online za pośrednictwem strony www.biznes.gov.pl można załatwić sprawy: dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, zmiany wpisu w CEIDG, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej.

Inne usługi:

 

Wnoszenie opłat:

KASA w budynku przy ul. J. K. Branickiego 3/5 pokój 7 parter czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00 (przerwa techniczna 11.00-12.00). Płatność gotówką lub kartą.

Jest też możliwość wnoszenia opłat kartą płatniczą bezpośrednio na stanowiskach obsługi interesantów.

 

Internetowy system umawiania wizyt e-kolejka:

Aby uniknąć niedogodności i nie czekać w kolejce, warto wcześniej umówić wizytę w Urzędzie e-kolejka. Pozwoli to ograniczyć niepotrzebny kontakt z innymi ludźmi i umożliwi szybkie załatwienie sprawy.

Aby zarezerwować wizytę, wystarczy wybrać sprawę, a następnie zaznaczyć dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wszystkich pól i wybraniu przycisku „umów wizytę” wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. Bilet należy odebrać w biletomacie 10 minut przed umówioną godziną wizyty. System rezerwacji wizyt odnotowuje spóźnienie jako rezygnację z umówionej wizyty, Prosimy osoby, które rezygnują z umówionej wizyty o jej anulowanie telefonicznie, e-mailem dom@um.bialystok.pl lub wybierając link otrzymany w e-mailu z systemu umawiania wizyt. Przed umówieniem spotkania zachęcamy do przeczytania opisu procedury (linki na górze strony), aby wiedzieć, jakie dokumenty i załączniki są wymagane dla załatwienia danej sprawy.

Godziny pracy Departamentu Obsługi Mieszkańców:

  • poniedziałek 8.00 – 17.00
  • wtorek, środa, czwartek, piątek 7:30 - 15:30

 INFOLINIA  tel. 85 879 79 79.

Do góry