Facebook icon
  • Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Jak załatwić sprawy w Departamencie Obsługi Mieszkańców?

Dodana: 04.11.2020 14:49

Departament Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Białymstoku znajduje się przy ulicy J. K. Branickiego 3/5. Warto zapoznać się z informacjami, które pomogą białostoczanom załatwić swoje sprawy urzędowe.

W Departamencie Obsługi Mieszkańców można załatwić sprawy dotyczące:

Wiele spraw z zakresu działalności Departamentu Obsługi Mieszkańców można zrealizować również elektronicznie, w dowolnym momencie dnia i nocy, przez siedem dni w tygodniu za pomocą:

To bezpieczne, szybkie i skuteczne rozwiązania.

Dowód osobisty:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć w dowolnej gminie. Dowód należy odebrać osobiście. Zachęcamy do skorzystania z elektronicznych usług:

Rejestracja pojazdów i prawo jazdy:

Sprawy dotyczące prawa jazdy, wydania dowodu rejestracyjnego, rejestracji i wyrejestrowania pojazdu można załatwić za pośrednictwem systemu Pojazd i Kierowca. Inne usługi:

Od 1 lipca 2021 r. termin na czynności związane z rejestracją pojazdu sprowadzonego z terytorium kraju Unii Europejskiej oraz  ze zgłoszeniem nabycia/zbycia pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej został wydłużony do 60 dni.

Osoby, które kupiły pojazd zarejestrowany w kraju, mają 60 dni na zgłoszenie jego nabycia. Samo zgłoszenie nabycia jest wystarczające, aby nie zapłacić kary. Osoba, która sprzedała pojazd, również może zgłosić jego zbycie elektronicznie (jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli dołączając oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli). Można to zrobić online.

Zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu należy złożyć w organie rejestrującym właściwym ze względu na miejsce zamieszkania/siedzibę aktualnego właściciela.

Zameldowanie i wymeldowanie:

Sprawy związane z meldunkiem na pobyt stały lub czasowy można załatwić elektronicznie:

Obsługa przedsiębiorców:

Online za pośrednictwem strony można załatwić sprawy: dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, zmiany wpisu w CEIDG, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej. Więcej informacji: Biznes – portal informacyjny.

Aby uniknąć niedogodności i nie czekać w kolejce, warto wcześniej umówić wizytę w Urzędzie. Pozwoli to ograniczyć niepotrzebny kontakt z innymi ludźmi i umożliwi szybkie załatwienie sprawy.

Internetowy system umawiania wizyt e-kolejka. Aby zarezerwować wizytę, wystarczy wybrać sprawę, a następnie zaznaczyć dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wszystkich pól i wybraniu przycisku „umów wizytę” wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. Bilet należy odebrać w biletomacie 10 minut przed umówioną godziną wizyty. System rezerwacji wizyt odnotowuje spóźnienie jako rezygnację z umówionej wizyty. Prosimy osoby, które rezygnują z umówionej wizyty o jej anulowanie telefonicznie, e-mailem dom@um.bialystok.pl lub wybierając link otrzymany w e-mailu z systemu umawiania wizyt. Przed umówieniem spotkania zachęcamy do przeczytania opisu procedury, aby wiedzieć, jakie dokumenty i załączniki są wymagane dla załatwienia danej sprawy.

Więcej usług elektronicznych znajduje się na stronie Gov.pl.

Kasa w budynku przy ulicy J. K. Branickiego 3/5 (pokój 7, parter) czynna w godzinach 8.00-15.00 (przerwa techniczna: 11.00-12.00). Płatność gotówką lub kartą. Jest też możliwość wnoszenia opłat kartą płatniczą bezpośrednio na stanowiskach obsługi interesantów.

W trakcie wizyty pamiętaj o obowiązku:

  • zachowania dystansu społecznego,
  • zasłaniania ust i nosa tylko za pomocą maseczki,
  • dezynfekcji rąk.
Do góry