• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Platforma CiTTy

Dodana: 10.10.2016 15:24

Kategorie: Aktualności

Ponad sto zgłoszeń wpłynęło do Urzędu Miejskiego w Białymstoku za pośrednictwem nowej platformy CiTTy. Mieszkańcy mogą z niej korzystać od 6 października

Od kilku dni w naszym mieście działa nowe narzędzie do komunikacji z mieszkańcami. Dzięki platformie CiTTy, dostępnej na stronie www.citty.bialystok.pl i w postaci aplikacji mobilnej, mieszkańcy mogą zgłaszać do urzędu niepożądane zdarzenia, takie np. jak powalone drzewo, nielegalne graffiti czy awarię oświetlenia ulicznego. Każde takie zgłoszenie wraz z dokumentującym je zdjęciem trafi dzięki aplikacji do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miejskim.

Pierwsze zgłoszenie wpłynęło w czwartek (6 października) o godz. 12.43. Teraz jest ich ponad sto. Około 20% nie dotyczy tematyki będącej przedmiotem działalności Urzędu Miejskiego. W tym czasie 20 spraw zostało już załatwionych. Mieszkańcy byli aktywni także w weekend, wpłynęło wtedy kilkanaście zgłoszeń. Najczęściej sprawy dotyczą np. uszkodzenia nawierzchni drogi, oświetlenia ulicznego, awarii sygnalizacji świetlnej, odpadów komunalnych czy pielęgnacji zieleni. Inne związane są m.in. z Białostocką Komunikacją Miejską czy źle zaparkowanymi samochodami.

CiTTy to platforma stworzona dla i z myślą o mieszkańcach. Chcemy, aby białostoczanie w jak najprostszy sposób mogli zgłaszać problemy oraz usterki występujące w przestrzeni miejskiej, unikając tym samym zbędnych formalności – powiedział prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

Czekamy na uwagi i opinie mieszkańców na temat CiTTy. Można je nadsyłać na adres e-mail: citty@um.bialystok.pl.

Platforma to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Od listopada 2014 roku pod numerem 85 879 7979 funkcjonuje infolinia urzędu, która przyjęła już ponad 96 tysięcy zgłoszeń i pytań od białostoczan. Za obsługę infolinii, a także platformy CiTTy, odpowiedzialne jest Centrum Obsługi Teleinformatycznej.

Aplikacja jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących. Została stworzona także z myślą o seniorach oraz osobach, które nie są biegłe w obsłudze komputera i internetu.

Aby dodać zgłoszenie lub usterkę występującą w przestrzeni miejskiej wystarczy wejść na stronę: www.citty.bialystok.pl. Bezpłatną aplikację można pobrać ze sklepu Apple App Store (iOS) i Google Play (Android).

Kamila Busłowska

Baner graficzny aplikacji CiTTY

Do góry