Złóż wniosek przez internet
W województwie podlaskim osoby, które posiadają podpis elektroniczny lub profil zaufany, mogą załatwiać urzędowe sprawy przez internet. Mogą skorzystać z Cyfrowego Urzędu Wrót Podlasia.
Przez stronę internetową można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego, wymeldować się z pobytu stałego lub czasowego, złożyć skargę lub wniosek, zwrócić się o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu), wysłać pismo ogólne czy też wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Wnioski można składać 24 godziny na dobę, z każdego miejsca na świecie. W szczególności dla osób, które dużo podróżują lub np. przebywają za granicą może to być korzystna forma załatwiania spraw.
O ile używanie podpisu elektronicznego wiąże się z koniecznością jego zakupu, o tyle profil zaufany można wyrobić bezpłatnie. Z reguły wymagana jest jednorazowa wizyta w urzędzie w celu potwierdzenia danych osobowych. Profil zaufany można również potwierdzić w niektórych bankach.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.wrotapodlasia.pl.