Spotkanie dotyczące systemu gospodarowania odpadami
W piątek, 29 września 2017 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy ul. Słonimskiej 1 odbyło się spotkanie dotyczące problemów związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi oraz utrzymaniem czystości i porządku w miejscach gromadzenia odpadów (MGO) zlokalizowanych w centrum Miasta Białegostoku.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Radnych Rady Miasta Białystok, Urzędu Miejskiego w Białymstoku, Spółki „Lech”, Rad Osiedli Miasta Białegostoku, wspólnot mieszkaniowych i administratorów terenów w centrum Białegostoku oraz firmy odbierającej odpady.
Spotkanie miało na celu omówienie problemu utrzymania czystości w obrębie MGO w centrum Białegostoku. W trakcie spotkania przedstawiciele Spółki „Lech” dokonali prezentacji multimedialnej, w której przedstawili funkcjonowanie systemu gospodarki odpadami w Białymstoku m. in. zaprezentowano dane statystyczne związane z odbiorem odpadów w sektorze VI, z których wynika, że liczba skarg i zgłoszeń w okresie od stycznia do września 2017 r., gdy za odbiór odpadów jest odpowiedzialna jest firma „Błysk” zmniejszyła się o 1052 zgłoszenia w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, gdy usługę odbioru odpadów realizował inny wykonawca.
Obecni na spotkaniu jednogłośnie stwierdzili, że nieporządek w miejscach gromadzenia odpadów nie wynika ze źle funkcjonującego systemu lecz wiąże się z brakiem umieszczania odpadów w pojemnikach przez osoby z nich korzystające. Obecni na spotkaniu pozytywnie ocenili dotychczasową jakość wykonywanej usługi odbioru odpadów przez firmę „Błysk”, podkreślono znaczącą poprawę w stosunku do poprzedniej umowy.
Szczegółowe informacje (protokół ze spotkania) znajdują się w załączniku.