• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Trasa Niepodległości

Zielone światło dla budowy Trasy Niepodległości. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Aleja Niepodległości i Aleja I. J. Paderewskiego utworzą Trasę Niepodległości. Jedenaście dwupoziomowych skrzyżowań i nowy tunel pod torami dzielącymi miasto pojawi się na trasie o długości 6,8 km. Zmiany pozwolą na szybki i komfortowy objazd centrum Białegostoku od zachodniej strony miasta

Kolejny krok w stronę nowoczesnej infrastruktury transportowej, która przyczyni się do usprawnienia komunikacyjnego w Białymstoku. Dzięki powstającej trasie białostoczanie zyskają alternatywną drogę omijającą centrum miasta. Istotnym aspektem jest również umożliwienie mieszkańcom sąsiednich gmin – szybszego i łatwiejszego poruszania się po Białymstoku bez konieczności wjeżdżania do centrum. Wraz z trasą pojawią się dublery (dojazdy z osiedli do głównej trasy), drogi rowerowe, chodniki, zieleńce, infrastruktura techniczna i ekrany akustyczne.

Jedenaście dwupoziomowych skrzyżowań pojawi się na następujących ulicach:

  1. Narodowych Sił Zbrojnych – Jana Pawła II – Al. Niepodległości
  2. Al. Niepodległości – Armii Krajowej
  3. Al. Niepodległości – Ks. J. Popiełuszki
  4. Al. Niepodległości – Wrocławska
  5. Al. Niepodległości - Magnoliowa
  6. Al. Niepodległości – Hetmańska – Klepacka
  7. I. J. Paderewskiego - Transportowa
  8. I. J. Paderewskiego – Transportowa
  9. I. J. Paderewskiego – K. Pułaskiego
  10. I. J. Paderewskiego – W. Rzymowskiego
  11. I. J. Paderewskiego – Wiadukt

26 lutego Miasto Białystok otrzymało decyzję środowiskową dla przedsięwzięcia Trasa Niepodległości, dotyczącą uwarunkowań realizacji zmierzających m.in. do ochrony środowiska. Decyzja stanowi jeden z elementów niezbędnych do otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowych. Wartość inwestycji szacowana jest na ok. 300 mln zł, Miasto Białystok zamierza 255 mln zł pozyskać z Unii Europejskiej.

Trasa Niepodległości, podobnie jak zrealizowana wcześniej Trasa Generalska razem z ul. Ciołkowskiego umożliwią sprawne poruszanie się między poszczególnymi częściami miasta bez konieczności wjeżdżania do centrum.

Katarzyna Ramotowska

Do góry