• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Szybkie połączenie z Urzędem Miejskim

Dodana: 19.11.2019 13:01

Z infolinią Urzędu Miejskiego w Białymstoku połączysz się w kilka sekund. Portal Samorządowy sprawdził, ile czasu zajmie dodzwonienie się do centrali 50 urzędów w największych polskich miasta. Stolica Podlasia jest w czołówce szybkości.

Portal Samorządowy przygotował raport, dzięki któremu można sprawdzić, ile czasu należy poświęcić, by dodzwonić się do 50 polskich urzędów. Białystok, obok m.in. Lublina, Gdańska, Łodzi, znalazł się w kategorii „tu odbierają najszybciej”. Czas reakcji wynosi poniżej 10 sekund. Są miasta, gdzie to zajmuje dłużej – nawet ponad 2 minuty.

Dzięki infolinii (nr tel. 85 879 79 79) kontakt mieszkańców z białostockim urzędem jest łatwiejszy niż wcześniej. Telefoniczna informacja cieszy się dużą popularnością. Od jej uruchomienia w 2014 roku konsultanci odbierający telefony odnotowali ok. 280,5 tys. połączeń. Miesięcznie jest ich średnio ok. 4,9 tys.

Interesanci najczęściej pytają o rejestrację pojazdów, dowody osobiste i prawa jazdy oraz akty Urzędu Stanu Cywilnego. Jest też dużo pytań związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy szukają również informacji o podatkach i sytuacji na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące np. czystości w naszym mieście.

– Z infolinii korzysta wielu białostoczan, którzy dzięki temu załatwiają urzędowe sprawy szybciej niż kiedyś. Liczba zrealizowanych połączeń potwierdza, że jej uruchomienie było dobrym pomysłem – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski.

Infolinia działa w poniedziałki od godz. 8.00-17.00, w pozostałe dni tygodnia od 7.30 do 15.30 oraz w otwarte soboty od godz. 8.00 do 12.00. W poniedziałki konsultanci odbierają średnio ok. 300 połączeń. Od wtorku do piątku interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie.

Więcej informacji o raporcie znajduje się na stronie www.portalsamorzadowy.pl.

Kamila Bogacewicz

Do góry