Sprawy urzędowe
Urząd Miejski w Białymstoku uruchomił obsługę mieszkańców w sprawach związanych z infrastrukturą telekomunikacyjną. Wizyty są umawiane telefonicznie.
Od 18 maja, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, Urząd Miejski uruchomił obsługę interesantów przy załatwianiu spraw z zakresu:
- przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej,
- lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej,
- udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego,
- zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia w tym pasie robót dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej.
Ponadto przez cały czas obsługiwane są sprawy z zakresu:
- rejestrów stanu cywilnego,
- ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych,
- pomocy społecznej,
- świadczenia usług komunalnych,
- administracji architektoniczno–budowlanej,
- ochrony środowiska,
- korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej.
Mieszkańcy są obsługiwani tylko po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z pracownikiem prowadzącym sprawę na konkretny dzień i godzinę. Książka telefoniczna: www.bialystok.pl/pl/ksiazka-telefoniczna.
Dodatkowo informujemy, że w Urzędzie Miejskim w Białymstoku istnieje możliwość załatwiania spraw poprzez platformę ePUAP, pocztę elektroniczną (e-mail), listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora oraz z wykorzystaniem urny na dokumenty znajdującej się w budynku przy ul. Słonimskiej 1.
(oprac. Kamila Bogacewicz)