Podlaska debata drogowa
O inwestycjach drogowych w województwie podlaskim rozmawiano w trakcie spotkania w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym w Białymstoku
W poniedziałek, 20 lutego, w BPN-T przy ul. Żurawiej odbyła się kolejna konferencja Polskiego Kongresu Drogowego wynikająca z działań na rzecz powstania Via Carpatia. Tematem dyskusji było m.in. poszukiwanie optymalnego przebiegu północnego odcinka planowanej trasy w Polsce oraz innych połączeń tranzytowych i wewnątrzregionalnych.
W trakcie pierwszej sesji prelegenci opowiedzieli m.in. o perspektywie rozbudowy sieci drogowej województwa podlaskiego oraz o planach budowy dróg krajowych i ekspresowych w naszym regionie. – Jeśli chcemy, by w naszym województwie powstały kolejne ważne połączenia drogowe, administracja powinna skupić się na realizacji tych przedsięwzięć, dla których rozpoczęto już prace nad niezbędną dokumentacją – podkreślił Adam Poliński, zastępca prezydenta Białegostoku.
Ponadto opowiedział o znaczeniu inwestycji transportowych w planach rozwojowych miasta. W wystąpieniu przedstawił najważniejsze przedsięwzięcia, zarówno te już zrealizowane, jak i te planowane. Wśród nich wymienił m.in. nowe tereny inwestycyjne z planowaną zabudową mieszkaniową, pas startowy na Krywlanach, Trasę Generalską i Trasę Niepodległości, przebudowę ul. K. Ciołkowskiego oraz Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku.
Podczas drugiej sesji poruszono tematykę inwestycji drogowych m.in. w Suwałkach i Łomży oraz kwestie związane z ochroną przyrody. Całą debatę podsumowano w panelu dyskusyjnym. W dzisiejszym spotkaniu udział wzięli m.in. przedstawiciele Polskiego Kongresu Drogowego i Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, samorządów z obszaru województwa podlaskiego, białostockich uczelni.
Kamila Busłowska