• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Jak oceniasz Urząd Miejski w Białymstoku?

Dodana: 20.08.2015 15:49

Kategorie: Aktualności Urząd

94% osób, które wypełniły ankiety oceniające obsługę w Urzędzie Miejskim w Białymstoku, uznały nasz Urząd za instytucję przyjazną interesantom. 85% ocenia go bardzo wysoko lub wysoko, a 88% ceni wiedzę i kompetencje pracujących tu urzędników – tak wynika z analizy pierwszych ankiet wypełnionych przez mieszkańców. Ankiety ciągle są dostępne

Przez pierwszy miesiąc ankiety wypełniło 36 osób, 34 formularze dotyczyły Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Ankietowani (kobiety – 47%, mężczyźni – 53%) odpowiadali na dziewięć pytań związanych z funkcjonowaniem Urzędu. Zdecydowana większość to białostoczanie (88%) i osoby w wieku 40-60 lat (44%) i 25-39 lat (38%). W badaniu wzięły udział przede wszystkim te osoby, które załatwiały tu sprawy: raz w miesiącu (35%), kilka razy w roku (32%) lub raz w roku i rzadziej (20%). Zdecydowanej większości udało się załatwić swoje sprawy za pierwszym razem (85%) i bez żadnych trudności (85%).

Ankietowani pozytywnie ocenili również samo funkcjonowanie Urzędu (bardzo wysoko – 44%, wysoko – 41%). Wysoko oceniono również wiedzę i kompetencję pracowników (bardzo wysoko – 50%, wysoko – 38%). Większość osób była również zadowolona z szybkości rozpatrzenia swoich spraw i tempo prac oceniła bardzo wysoko (44%) lub wysoko (32%). 94% uznało Urząd Miejski za instytucję przyjazną interesantom.

Jedno z pytań dotyczy usprawnienia działań Urzędu Miejskiego, 47% ankietowanych nie widzi potrzeby wprowadzania żadnych zmian. Pojedyncze osoby zaznaczyły następujące propozycje: poprawienie czytelności i zakresu informacji na miejskim portalu, poprawienie warunków lokalowych, podejścia urzędników czy szybkości załatwiania spraw. Wśród dodatkowych udogodnień wskazano m.in. parking i klimatyzację.

– Zachęcamy białostoczan do współpracy i wypełniania urzędowych ankiet. Zależy nam na poznaniu Państwa opinii na temat funkcjonowania Urzędu. Ankiety pozwolą nam dostosować Urząd i jakość świadczonych usług do Państwa potrzeb – mówi zastępca prezydenta Białegostoku Rafał Rudnicki.

Tylko w Departamencie Obsługi Mieszkańców, w ciągu jednego dnia, urzędnicy obsługują około 1000 osób.

Przypominamy, że ankiety są dostępne w budynkach Urzędu Miejskiego w Białymstoku przy:

  • ul. Słonimskiej 1,
  • ul. J. K. Branickiego 3/5,
  • ul. Składowej 11,
  • ul. Gen. J. Bema 60/1.
Do góry