• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Jagiellonia promuje Białystok

Dodana: 17.02.2016 15:56

Ponad 19,5 miliona złotych wyniosła w ubiegłym roku łączna wartość promocji w mediach miasta Białystok przez Jagiellonię Białystok. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Pentagon Research

Jak co roku firma badawczo-consultingowa Pentagon Research przygotowała analizę efektywności promocji marki Białystok w mediach, jaka zapewniła miastu Jagiellonia w 2015 roku. Okazuje się, że łączna wartość promocji miasta Białystok przez Jagiellonię Białystok wyniosła 19,5 mln złotych. Największe korzyści przyniosła promocja w internecie. Wartość ekspozycji marki Białystok oraz logotypu Wschodzący Białystok w sieci wyniosła ponad 9 mln złotych, co stanowi 47% całej wartości.

Logo Wschodzący Białystok jest nieodłącznym elementem materiałów promocyjnych związanych z Jagiellonią – mówi zastępca prezydenta Białegostoku Rafał Rudnicki. – Jesteśmy dumni z sukcesów naszych piłkarzy, a przy okazji staramy się budować wspólną strategię promocyjną, która jak widać przynosi wymierne efekty.

Firma zbadała trzy obszary: prasę, telewizję oraz internet. Dokładne oszacowanie efektywności promowania miasta poprzez sport, a konkretniej poprzez współpracę z Jagiellonią, wymagało wyodrębnienia wszystkich programów oraz publikacji dotyczących Jagiellonii Białystok w mediach oraz przeanalizowania ich pod kątem ekspozycji marki Białystok oraz logotypu Wschodzący Białystok.

W prasie najczęściej markę Białystok oraz logotyp Wschodzącego Białegostoku mogliśmy zobaczyć w Przeglądzie Sportowym. W tym najbardziej popularnym sportowym dzienniku w Polsce mogliśmy spotkać 507 efektywnych ekspozycji marki. Lokalne dzienniki – Kurier Poranny i Gazeta Współczesna uplasowały się odpowiednio na 4-tym i 5-tym miejscu pod względem liczby efektywnej ekspozycji, dając się wyprzedzić takim tytułom prasowym jak Sport oraz Piłka Nożna.

Z kolei najczęściej w internecie efektywną ekspozycję marki Białystok spotkać mogliśmy w serwisie www.sportowefakty.pl – 612. Na tym polu lokalne media wypadły nieco gorzej niż w wydaniu tradycyjnym. Portal www.poranny.pl został sklasyfikowany na 10-tym miejscu z 245 ekspozycjami, www.bialystokonline.pl na 13-tym miejscu z 191 ekspozycjami, a www.wspolczesna.pl na miejscu 20-tym z 123 efektywnymi ekspozycjami.

W przekroju całego badanego okresu tj. od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. najlepszym i najbardziej efektywnym pod względem uzyskanej wartości ekspozycji miesiącem był lipiec. Wiązało się to bezpośrednio z przygotowaniami do nowych rozgrywek po historycznym sezonie naszego zespołu w Ekstraklasie oraz uczestnictwem w rozgrywkach europejskich – dwóch rundach eliminacyjnych do Ligi Europy.

W tym czasie – czyli w lipcu 2015 r. – ekspozycja dla poszczególnych mediów wyniosła następujące wartości i osiągnęła następujące liczby publikacji:

  • prasa – wartość 1 411 177,53 zł (liczba publikacji 643),
  • telewizja – wartość 664 674 zł (liczba publikacji 200 469),
  • internet – wartość 1 478 011,75 zł (liczba publikacji 1 590).

Więcej danych jest dostępnych w pełnym raporcie Pentagon Research.

Katarzyna Ramotowska

Kibice na stadionie miejskim w Białymstoku

Do góry