Infolinia: w czym mogę pomóc?
Prawie 144 tys. razy białostoczanie zadzwonili na numer miejskiej infolinii (85 879 79 79) od momentu jej uruchomienia w 2014 roku.
Dzięki specjalnej linii telefonicznej obsługującej wszelkie zapytania dotyczące spraw urzędowych i interwencji zgłaszanych telefonicznie kontakt mieszkańców z urzędem jest szybszy i łatwiejszy niż wcześniej. Od uruchomienia infolinii do wczoraj (25 lipca) konsultanci odbierający telefony odnotowali 143 tys. 981 połączeń.
Pytania interesantów najczęściej dotyczą rejestracji pojazdów, dowodów osobistych i prawa jazdy oraz aktów Urzędu Stanu Cywilnego. Konsultanci odbierają też dużo telefonów w sprawach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy pytają również o podatki i sytuację na drogach, zgłaszają uwagi dotyczące np. czystości w naszym mieście.
– Infolinia pozwala na szybki kontakt z urzędem – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski. – Z tej możliwości korzysta wielu białostoczan, którzy dzięki temu załatwiają swoje sprawy bez zwłoki i szybciej trafiają do odpowiednich jednostek.
Infolinia działa pod numerem 85 879 79 79 w poniedziałki (od 8.00-17.00), pozostałe dni tygodnia (od 7.30 do 15.30) oraz w otwarte soboty (od 8.00 do 12.00). W poniedziałki konsultanci odbierają średnio ok. 300 połączeń. Od wtorku do piątku – interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie. W soboty telefonów jest mniej – w ostatnich miesiącach było ich każdorazowo maksymalnie 15.
Kolejnym kanałem komunikacji z mieszkańcami Białegostoku jest aplikacja CITTy, uruchomiona w 2016 roku. Za jej pośrednictwem białostoczanie najczęściej zgłaszają uszkodzone nawierzchnie dróg i chodników, awarie oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej, źle zaparkowane pojazdy i inne. Dzięki tej formie kontaktu sprawy załatwiane są szybciej i bez zbędnych formalności. Aby dodać zgłoszenie, wystarczy wejść na stronę www.citty.bialystok.pl. Aplikację można pobrać ze sklepu Apple App Store (wersja dla Ios) lub Google Play (dla wersji Android).
Agnieszka Błachowska