• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Menu Kultura

KRZYSZTOF KONICZEK

Dodana: 03.03.2021 13:46

KRZYSZTOF KONICZEK - zdjęcie

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:

  • malarstwo sztalugowe, ścienne, aranżacja wnętrz, plakat;
  • prace wnioskodawcy znajdują się w zbiorach: Muzeum Okręgowego, Muzeum Wojska w Białymstoku, ASTWA, NOT; prywatnych kolekcjach (USA, Kanada, Niemcy, Szwecja, Włochy, Australia, Szwajcaria, Anglia, Francja, Polska, Hong-Kong).
  • współpraca scenograficzna z Operą i Filharmonią Podlaską;
  • udział w Warszawskich Targach Sztuki oraz wielu aukcjach charytatywnych;
  • publikacje, m.in. "Kto jest kim na Białostocczyźnie", "Malarze Podlasia", "Artyści Białegostoku XVIII-XX wiek", "Who is Who w Polsce", album "Koniczek – obrazy/pictures", album "Nowe Otwarcie" na 100-lecie ZPAP, album "Magia Obrazu I", album "Magia Obrazu II", album "Magia Obrazu III";
  • odznaczenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Zasłużony Dla Kultury Polskiej (2012);
    60 wystaw indywidualnych, m.in.: Galeria Marszand Białystok (2002-2006), "Oblicza pejzażu" Galeria Jubileuszowa Pałac Kultury i Nauki w Warszawie (2007), Warsaw Gallery Hotel Mariott Warszawa (2008), "Sielanka nad Pilicą" spotkania ze sztuką- Warka (2008), Gallery Blue Eye (Szwecja, 2009, 2010), "Obrazy" Galeria Biblioteki Uniwersyteckiej im. J. Giedroycia w Białymstoku (2009), "Ptaki Podlasia" Galeria Biblioteki Uniwersyteckiej im. J. Giedroycia w Białymstoku (2011), "Epitafium" – wystawa poświęcona pamięci K. Jurgielańca i W. Szymańskiego – Galeria Biblioteki Uniwersyteckiej im. J. Giedroycia w Białymstoku (2013);
  • ok. 70 wystaw zbiorowych, m.in.: BWA Gdańsk, Gdynia, Katowice, Rzeszów, Szczecin, Wrocław, Pałac Sztuki Kraków, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta Warszawa, Galeria Sztuki BWA - "Zamek Książ", Galeria SD w Warszawie, Galeria Bellotto Warszawa (2009), Dworek Iwaszkiewicza (2010), "Porozmawiajmy o Bogu" Ostrołęka (2011), Warszawskie Targi Sztuki Zamek Królewski w Warszawie (2012), Art Gallery "TAB" Warszawa (2012), Unit24 Art Gallery Londyn (2013, 2014), "Sekret of Colour" POSK Londyn (2013), "Malarze Podlasia" Galeria Profile Gdynia (2013), "Barwy Morza", "Dar Pomorza" Gdynia (2013), "Abstrakcja" Galeria OWZPAP Warszawa (2013, 2014), "Malarze Podlasia" Galeria SD Warszawa (2014).

Program stypendium

Program stypendium obejmuje realizację ok. 40 prac, które będą wynikiem przemyśleń i rozważań na temat życia, przemijania, emocji związanych z codziennością. W ramach projektu zostanie zrealizowany film dotyczący dotychczasowych dokonań stypendysty w kontekście nowych prac i upływu czasu. Ponadto powstanie katalog z najnowszymi pracami oraz krótkim rysem historycznym opatrzony aktualnym komentarzem dotyczącym zmian w sposobie patrzenia na świat, Polskę i Białystok.

Rezultaty – mierzalne:

  • wystawa w Galerii im. Sleńdzińskich,
  • wykonanie ok. 40 prac,
  • wydanie albumu - 500 egz.,
  • film dot. twórczości stypendysty.

Rezultaty - niemierzalne:

  • rozbudzenie uśpionych zmysłów,
  • wprowadzenie widzów w obszary wyobraźni i nadrealizmu,
  • intelektualna "obróbka" myśli, które są nieodzowną częścią bytu podlegającego wewnętrznym i zewnętrznym bodźcom,
  • pobudzenie do spojrzenia na świat "innym okiem" - refleksja nad istnieniem i odejściem z tego świata.

O wystawie

Obrazy Krzysztofa Koniczka „to estetyka oparta na kontraście i to zarówno na kontraście tonów, nasycenia, jasności, jak i temperatury barwy. Malarz, świadom intensywności z jaką działa kolor, i to zarówno w sensie kulturowym jak i czysto fizycznym, świadom symboliki i psychologii postrzegania koloru, komponuje swoje płótna wokół podstawowej pary: czerwień-zieleń. Ten kontrast stanowi oś, wokół której pojawiają się zdecydowane, jak 'wyciśnięte prosto z tuby' oranże, żółcie i błękity tworzące dialog często przechodzący w krzyk. Tak ekspresyjnemu kolorowi w sposób naturalny towarzyszy faktura płócien - chropowata, miejscami zbliżająca się do reliefu, w której zastygł ślad ręki malarza. Dukt pędzla, grudki farby, to wszystko jest widoczne w sposób czysto fizyczny ale jednocześnie są to smugi światła i żarzące się punkty, bo właśnie dzięki światłu te płótna w zadziwiający sposób są równocześnie materialne i metafizyczne. (…) Są to obrazy pulsujące energią wręcz wulkaniczną i nic dziwnego, że wiele z nich zdominował kolor płynącej lawy. Nie wyczerpuje to przecież do końca ani ciekawości malarza ani jego potrzeby drążenia zagadki form i tak w jego kompozycjach pojawia się kształt geometryczny i to w postaci kuli, najdoskonalszej z brył„.

/Andrzej Koziara/

Do góry