• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Menu Kultura

Justyna Zubrycka

Dodana: 26.11.2020 20:28

Zdjęcie Pani Justyny Zubryckiej

Dotychczasowy dorobek artystyczny, m.in.:
– udział w wystawach, m.in.: „Art of Code” (Sztokholm 2012), "Mindware. Technologie Dialogu - post scriptum" (Lublin 2011), "Kultura 2.0: Świadomi Mediów" (Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa 2011), "Tangible music intfaces" (Linz 2011), "Izlozba radova studentata" (Zagrzeb 2011),
– udział w licznych warsztatach i plenerach,
– stypendium Erazmus, Interface Culture Promgramme, Kunstuniversitat Linz 2010/2011,
– laureatka stypenium w konkursie Freshzone (Kraków 2011),
– laureatka stypendium CEEPUS (Wydział Animacji i Nowych Mediów, Akademija likovnih umjetnosti, Zagrzeb 2010),
– laureatka nagrody "Modelarnia Dźwięku" (Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa 2010).

Program stypendium
Projekt obejmuje: wykonanie multisensorycznego instrumentu "Mórimo" oraz zorganizowanie dwu - lub trzydniowych warsztatów dla dzieci i młodzieży pn. "Dotknij dźwięku". Warsztaty o charakterze otwartym będą przeznaczone również dla dzieci z wadą słuchu, które odbierają muzykę innymi zmysłami. Będą one polegały na tworzeniu i zabawie z eksperymentalną muzyką, odbieraną głównie zmysłem dotyku po przez interakcję z obiektem "Mórimo". Warsztaty odbędą się w jednej z białostockich instytucji kultury z udziałem Pawła Cyrty - specjalisty ds. dźwięków i multimediów, wykładowcy UMFC w Warszawie.

Rezultaty: wykonanie instrumentu "Mórimo" służącego multisensorycznemu poznaniu muzyki; obiekt zostanie przekazany jednemu z białostockich ośrodków kultury do dalszego użytku; integracyjne warsztaty artystyczne (z użyciem powstałego instrumentu) dla dzieci i młodzieży z udziałem dzieci z wadami słuchu.  

Uzasadnienie projektu: edukacja dzieci zarówno zdrowych jak i z wadami słuchu, w dziedzinie odbioru muzyki i multisensorycznej natury dźwięku; przełamanie barier związanych z niepełnosprawnością, szukanie wspólnej komunikacji, budowanie pozytywnych wzorców zachowań; rozwój autorów projektu; promocja miasta poprzez prezentacje i wystawy stworzonego medium.

Do góry