• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Wschodzący Białystok liderem na Facebooku

Dodana: 12.06.2015 14:41

Kategorie: Aktualności

Profil Wschodzący Białystok prowadzony przez Urząd Miejski w Białymstoku jest jedną z najbardziej angażujących i interaktywnych stron na Facebooku w kategorii Miasta. W maju zaangażował 41% swoich użytkowników

Efektem konsekwentnych i systematycznie prowadzonych prac i działań na Facebooku jest docenienie profilu Wschodzący Białystok przez fanów oraz firmę badawczą Sotrender. Sotrender przygotowuje comiesięczne raporty Fanpage Trends, w których regularnie pojawia się miejski profil. W maju 2015 r. Wschodzący Białystok zajął 1 miejsce w kategorii Miasta pod względem zaangażowanych użytkowników. Na treści zamieszczane przez Wschodzący Białystok zareagowało 41% użytkowników profilu (np. polubiło lub skomentowało). Pod względem liczby zaangażowanych osób Wschodzący Białystok zajął 12 miejsce (11 682 osób).

Wschodzący Białystok zajął także 1 miejsce pod względem Relative Interactivity (wskaźnik: 3 032). Relative Interactivity to zbiorczy wskaźnik wszystkich aktywności fanów w obrębie stron w wybranym okresie, z uwzględnieniem liczby fanów (określa liczbę interakcji przypadających na fana). Ten wskaźnik bierze pod uwagę aktywność fanów oraz wielkość fanpage’a. Białostocki profil zajął również 2 miejsce pod względem Obsługi klienta. To zestawienie uwzględnia czas i reakcję na posty zamieszczane przez innych użytkowników.

 Kontakt z mieszkańcami za pomocą mediów społecznościowych, to w dzisiejszych czasach konieczność. Sam chętnie korzystam z Twittera. Media społecznościowe to najszybszy i najbardziej bezpośredni sposób informowania mieszkańców o tym, co dzieje się w naszym mieście – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski – a to także najskuteczniejszy sposób zgłaszania uwag czy sugestii przez białostoczan.

W 2014 r. Wschodzący Białystok w zestawieniu Miast TOP 15 pojawił się po raz pierwszy w lutym. Był w nim obecny również w: maju, czerwcu, październiku, listopadzie i grudniu. W grudniu 2014 r. zajął 1 miejsce pod względem procenta zaangażowanych użytkowników. Wschodzący Białystok pojawia się również w tegorocznych zestawieniach najbardziej angażujących (styczeń, lutym, marzec 2015 r.) lub najbardziej interaktywnych stron (styczeń, marzec). W styczniu 2015 r. miejski profil zajął 1 miejsce pod względem procenta zaangażowanych fanów i wskaźnika Relative Interactivity w kategorii Miasta.

Comiesięczne raporty Fanpage Trends opracowuje od marca 2011 r. Sotrender – firma badawcza specjalizująca się w badaniach i analizach mediów społecznościowych, założona przez doświadczonych badaczy Internetu. Każdy raport to obszerne kompendium regularnie podsumowujące marketing i obsługę klienta na Facebooku, z podziałem na Marki, Media i Ludzi oraz dokładnymi rankingami w 50 kategoriach tematycznych z komentarzami ekspertów z branży. Sotrender analizuje ponad 100 tys. polskich stron, z czego największe z nich poddawane są bardziej szczegółowej analizie.

Do góry