• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Urząd przyjazny niesłyszącym

Dodana: 27.07.2017 15:16

Osoby niesłyszące załatwiając sprawy w Urzędzie Miejskim mogą liczyć na kontakt z urzędnikami posługującymi się językiem migowym. Obecnie w urzędzie przeszkolonych w tym zakresie jest dwunastu pracowników.

Niesłyszący i słabosłyszący białostoczanie udając się do urzędu nie mają kłopotu z porozumieniem się m.in. w Urzędzie Stanu Cywilnego, departamentach: obsługi mieszkańców, kultury, promocji i sportu, spraw społecznych, finansów i geodezji.

Dziś przekonali się o tym podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym „MIG-iem”. W ramach realizacji projektu „Pracownia porozumiewania się i komunikacji dla osób głuchych III” odwiedzili Departament Obsługi Mieszkańców. Przekonali się, że urząd jest przygotowany do kontaktu z osobami niesłyszącymi i dowiedzieli się, jakie sprawy mogą tu załatwić. Dzięki temu w przyszłości będzie im łatwiej samodzielnie korzystać z usług urzędu.  

– Miasto ma ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących. Oczywiście jest on przez nas realizowany – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski. – Dzisiejsze spotkanie pozwoliło na przełamanie barier komunikacyjnych. Mam nadzieję, że to zachęci osoby niesłyszące do załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim.

Spotkanie w Departamencie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego to jedno z kilku działań podjętych przez stowarzyszenie „MIG-iem”, ujętych w projekcie dofinansowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Działania mają na celu m.in. niwelowanie barier komunikacyjnych ograniczających udział osób niesłyszących i słabosłyszących w życiu społecznym oraz ich integrację ze środowiskiem słyszących.  

Agnieszka Błachowska

Do góry