• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Tor Wschodzący Białystok

Kolejny krok do realizacji projektu z Budżetu Obywatelskiego. Miasto rozstrzygnęło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie m.in. ogrodzenia, barier ochronnych toru szkoleniowego na Krywlanach.

Tor Wschodzący Białystok jest w trakcie realizacji, trwają prace budowlane. Teraz Miasto rozstrzygnęło przetarg na przygotowanie dokumentacji oraz wykonanie dodatkowych elementów tej inwestycji. Wyłoniony wykonawca – Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego "HYDROS" Tadeusz Kulesza, Adam Kulesza Sp.j. z Białegostoku – wybuduje ogrodzenie toru i ustawi bariery ochronne.

Ogrodzenie toru zostanie zaprojektowane i wykonane z siatki plecionej, z podmurówką betonową. Będzie miało wysokość minimum 1,8 m. W ogrodzeniu znajdą się stalowe bramy przesuwne i furtki. Wszystkie niezbędne elementy będą nowe, stalowe, ocynkowane ogniowo. Na Krywlanach zostaną także zamontowane bariery ochronne, utworzą je opony samochodowe. Wysokość takiej bariery to ok. 100 cm, długość – 400 m. Koszt tej inwestycji to ok. 332 tys. zł. Ogrodzenie i bariery powinny być gotowe do końca września 2017 roku.

– Tor Wschodzący Białystok to projekt, który został wytypowany do realizacji przez samych mieszkańców w ramach Budżetu Partycypacyjnego 2015 – mówi zastępca prezydenta Adam Poliński. – W głosowaniu białostoczan zajął czwarte miejsce, otrzymał ponad trzy i pół tysiąca głosów. Cieszył się dużą popularnością, mieszkańcy uznali, że tę inwestycję w naszym mieście warto zrealizować.

Szkoleniowy tor samochodowy będzie miał ok. 1 km długości i 10 m szerokości. Inwestycja została podzielona na trzy części. W ramach pierwszego etapu wykonano już nawierzchnię asfaltową toru wraz z krawężnikami. Do wykonania pozostały jeszcze prace wykończeniowe – malowanie tralek, dostawienie końcówek krawężników. Te prace powinny zakończyć się do końca lipca.

Drugi etap polega na budowie drogi zjazdowej z toru, płyty czyszczącej oraz wyjazdu i wjazdu na tor z drogi publicznej. Te prace powinny zostać zrealizowana do końca września 2017 r. Podobnie jak te z etapu trzeciego, polegające na wykonaniu ogrodzenia i barier.

Kamila Busłowska

Do góry