• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Departament Komunikacji Społecznej

ul. Słonimska 1

15-950 Białystok

tel.: 85 879 79 79

opinia@um.bialystok.pl

Formularz kontaktowy

Ostatni skok – 220 tys. wyświetleń

Już ponad dwieście dwadzieścia tysięcy razy obejrzano białostocki spot „Ostatni skok” promujący kampanię społeczną przypominającą, że woda to niebezpieczny żywioł

Kampania skierowana szczególnie do młodzieży i osób wypoczywających nad wodą, notuje rekordowe wyniki, na Youtubie obejrzano ją ponad 220 tys. razy. Osobista historia białostoczanina Marcina Anchimiuka, który w wieku 15 lat, po niefortunnym skoku do wody, stał się osobą niepełnosprawną spotkała się z ogromnym zainteresowaniem.

Przesłanie, które niesie film „Ostatni skok” trafia do szerokiego grona odbiorców w całej Polsce i na świecie. Jeszcze przed wakacjami obejrzą go uczniowie wszystkich publicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na terenie Białegostoku. Wychowawcy będą prezentować go uczniom podczas godzin wychowawczych, będzie też możliwość zorganizowania w szkołach spotkań z pełnomocnikiem prezydenta ds. osób niepełnosprawnych Adamem Kujawą.

Mam nadzieję, że każdemu kto obejrzy film, jego przesłanie da do myślenia i wpłynie na większą ostrożność podczas wakacji nad wodą – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – Osobista historia bohatera filmu pokazuje jak dramatyczne konsekwencje może nieść brawura i brak odpowiedzialności.

Film można obejrzeć na profilu Miasta Białystok na Youtubie. Kampanii towarzyszą plakaty i ulotki przestrzegające przed skokami do wody. Plakaty pojawią się w autobusach Białostockiej Komunikacji Miejskiej i w przejściu podziemnym przy Al. Piłsudskiego. Ulotki będą rozdawane na plaży miejskiej w Dojlidach i na pływalni przy ul. Włókienniczej.

To już trzecia w ostatnim półroczu kampania społeczna, przygotowana i finansowana przez Urząd Miejski w Białymstoku – przypomina zastępca prezydenta Rafał Rudnicki. – Wcześniej organizowaliśmy akcje pod hasłem „Jeden procent niech zostanie w Białymstoku” i „Niech nikt Cię nie oszuka metoda na wnuka”. Poruszamy w ten sposób tematy ważne dla miasta i jego mieszkańców.

Autorem spotu promującego akcję jest Krzysztof Kiziewicz – białostocki filmowiec, współtwórca wielu spektakli teatralnych i filmów. Inicjatorem i pomysłodawcą kampanii jest Adam Kujawa – pełnomocnik prezydenta Białegostoku ds. osób niepełnosprawnych.

Katarzyna Ramotowska

Do góry