Galeria Arsenał Podlaską Marką Roku
Miejska jednostka kultury – Galeria Arsenał w Białymstoku – laureatem Podlaskiej Marki Roku 2016. Kapituła konkursowa wskazała zwycięzców w siedmiu kategoriach, a internauci wybrali Podlaską Markę Konsumentów.
Podlaska Marka Roku to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się w naszym regionie. Wśród nominowanych znalazła się m.in. Galeria Arsenał (kategoria: Kultura), która zdobyła nagrodę.
Galeria Arsenał to miejska instytucja kultury finansowana z budżetu Miasta Białegostoku.
– Coco Chanel mówiła, że moda jest tym co dzisiaj jest piękne, a kiedyś będzie brzydkie. Ze sztuką jest na odwrót – bywa brzydka dzisiaj, ale za kilka lat będzie piękna. I właśnie taką sztuką zajmuje się Galeria Arsenał – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski w trakcie gali.
Arsenał promuje i prezentuje sztukę najnowszą, od wielu lat realizuje spójny i konsekwentny program wystawienniczy. Co roku organizuje ok. 20 wystaw w swoich dwóch siedzibach oraz w kraju i zagranicą. Realizuje projekty dotyczące m.in. krajów Partnerstwa Wschodniego i Europy Środkowej oraz program edukacyjny – Plac Zabaw Arsenał.
O tytuł Podlaskiej Marki Roku 2016 rywalizowało 21 finalistów. Wybrała ich grupa ekspertów spośród prawie 180 zgłoszeń. Kapituła – składająca się z reprezentantów Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych, specjalistów ds. gospodarki i nowoczesnych technologii – wskazała siedmiu laureatów. Jednego zwycięzcę wybrali internauci. Lista nagrodzonych jest dostępna na stronie www.wrotapodlasia.pl.
Podlaska Marka Roku to doroczny przegląd nowych rozwiązań, trendów i smaków. Jest organizowany od ponad dziesięciu lat przez marszałka województwa podlaskiego. Co roku cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko regionalnych producentów, ale także odbiorców – konsumentów. W ciągu ostatniej dekady w konkursie rywalizowało łącznie już kilkaset produktów.
Kamila Busłowska
fot. Wrota Podlasia