Forum Organizatorów Transportu
Organizacja i funkcjonowanie komunikacji miejskiej – to główne tematy, nad którymi dyskutowano podczas Forum Organizatorów Transportu. W Białymstoku zakończyły się dwudniowe warsztaty, w których uczestniczyli przedstawiciele organizatorów miejskiej komunikacji z całego kraju
Podczas Forum Organizatorów Transportu najwięcej miejsca poświęcono prezentacji rozwiązań taryfowych, które szczególnie dobrze zostały przyjęte przez pasażerów, a także spowodowały wzrost wpływów z biletów. Zastanawiano się też nad uruchamianiem takich rozwiązań, jak Karta Warszawiaka lub poznański Bilet Aglomeracyjny. Przedstawiciele Białostockiej Komunikacji Miejskiej opowiedzieli o zasadach funkcjonowania Białostockiej Karty Miejskiej. Przedstawili też analizę punktualności realizowanych usług przewozowych oraz systemu nadzoru nad flotą pojazdów.
– Naszym celem jest prezentacja doświadczeń i rozwiązań, które umożliwią jak najlepsze i jak najefektywniejsze funkcjonowanie miejskiej komunikacji – powiedział zastępca prezydenta Białegostoku Robert Jóźwiak. – Zależy nam na tym, aby naszym mieszkańcom zapewnić komfortowe warunki podczas korzystania z miejskich autobusów.
Uczestnicy spotkania zwiedzili dyspozytornię i zajezdnię Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Białymstoku, a także Centrum Zarządzania Ruchem. Obejrzeli centrum przesiadkowe przy Alei J. Piłsudskiego. Zapoznali się również z systemem buspasów w centrum Białegostoku.
Forum Organizatorów Transportu powstało 11 grudnia 2015 r. Tego dnia w Warszawie, zostało podpisane porozumienie o współpracy. Organizatorzy transportu publicznego postanowili wymieniać wiedzę i doświadczenia, a tym samym poznawać dobre praktyki i czerpać ze sprawdzonych już wzorców. Chcą też tworzyć nowe standardy, aby jak najlepiej spełniać oczekiwania mieszkańców i samorządów.
Anna Kowalska