• Rynek Kościuszki w Białymstoku – po lewej: biało-kremowy budynek Astorii, biały budynek Archiwum Państwowego, czerwony budynek Katedry Białostockiej, po prawej: kamienice

Białystok stawia na komunikację z mieszkańcami

Dodana: 06.10.2016 11:32

Kategorie: Aktualności

Urząd Miejski w Białymstoku usprawnia komunikację z mieszkańcami poprzez infolinię i nową platformę CiTTy, dzięki której mieszkańcy w prosty sposób mogą zgłaszać bezpośrednio do urzędu niepożądane zdarzenia, takie jak powalone drzewo, zalegające śmieci czy nielegalne graffiti

Aplikacja CiTTy powstała, aby usprawnić komunikację z mieszkańcami. Dzięki tej platformie, dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej oraz w postaci aplikacji mobilnej, białostoczanie mogą w prosty sposób zgłaszać do Urzędu Miejskiego problemy, takie jak np. powalone drzewo, nielegalne graffiti czy niezabezpieczone sople lodu na fasadzie budynku. Każde takie zgłoszenie wraz z dokumentującym je zdjęciem trafi dzięki aplikacji do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miejskim. Platforma udostępni urzędnikom pełny wgląd w historię oraz audyt zgłoszeń, co pozwoli na efektywne rozwiązywanie zasygnalizowanych problemów.

Aby dodać zgłoszenie lub usterkę występującą w przestrzeni miejskiej wystarczy wejść na stronę: www.citty.bialystok.pl.

CiTTy to platforma stworzona dla i z myślą o mieszkańcach. Chcemy, aby białostoczanie w jak najprostszy sposób mogli zgłaszać problemy oraz usterki występujące w przestrzeni miejskiej, unikając tym samym zbędnych formalności. Czekamy także na uwagi i opinie użytkowników na temat tego narzędzia, które uruchamiamy dziś w wersji beta – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

Mieszkańcy swoje opinie i sugestie na temat CiTTy mogą wysyłać na adres: citty@um.bialystok.pl.

Platforma to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Od listopada 2014 roku pod numerem 85 879 7979 funkcjonuje infolinia Urzędu, która przyjęła już ponad 96 tysięcy zgłoszeń i pytań od białostoczan. Za obsługę infolinii, a także uruchamianej właśnie platformy, odpowiedzialne jest Centrum Obsługi Teleinformatycznej. Pracownicy COT-u odbierają ok. 4-5 tysięcy połączeń miesięcznie. Średnio dziennie na infolinię dzwoni ok. 200 mieszkańców. Białostoczanie najczęściej pytają o sprawy związane z Departamentem Obsługi Mieszkańców i Urzędem Stanu Cywilnego (ok. 58% wszystkich połączeń). W rozmowach najczęściej pojawiają się pytania o dowody osobiste, rejestrację pojazdów, akty stanu cywilnego i prawa jazdy. Rzadziej – dotyczące podatków i opłat lokalnych czy inwestycji i remontów drogowych.

Dzięki aplikacji CiTTy mieszkańcy mają możliwość zgłaszania niepożądanych zdarzeń ze swojego najbliższego otoczenia, dzięki czemu drobne sprawy mogą być załatwione szybciej, bez zbędnych formalności w postaci petycji czy wniosków. Urzędnicy mogą również szybciej reagować na zgłaszane uwagi, co znacznie ułatwi i poprawi obustronną komunikację.

– Platforma została opracowana tak, aby dodawanie zgłoszeń przez mieszkańców było jak najprostsze. Po wejściu na stronę aplikacji wystarczy kliknąć w przycisk „Dodaj zgłoszenie”, a następnie podać adres, wybrać z listy rodzaj zgłoszenia i dodać krótki opis. Dzięki temu, zadania po stronie Urzędu Miejskiego są pod ścisłą kontrolą, łatwiej jest przyporządkować je do odpowiednich jednostek a także mają one z góry ustalony przebieg, co znacznie przyspiesza rozwiązywanie zgłoszonych problemów – mówi Justyna Nowacka-Dzienis, dyrektor białostockiego oddziału firmy Transition Technologies.

Opracowana przez polską firmę Transition Technologies (w Białymstoku działa jedno z jej biur regionalnych) aplikacja jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących. Została stworzona także z myślą o seniorach oraz osobach, które nie są biegłe w obsłudze komputera i internetu.

Aplikację można pobrać ze sklepu Apple App Store (wersja dla iOS) i Google Play (dla wersji Android).

Do góry