Aplikacja CiTTy po roku
Blisko trzy i pół tysiąca zgłoszeń wpłynęło do Urzędu Miejskiego za pośrednictwem platformy CiTTy. Białostoczanie korzystają z niej od października ubiegłego roku.
Od roku w naszym mieście działa nowoczesne narzędzie do komunikacji z mieszkańcami. Dzięki platformie CiTTy, dostępnej na stronie www.citty.bialystok.pl i w postaci aplikacji mobilnej, mieszkańcy mogą zgłaszać do urzędu niepożądane zdarzenia, z którymi mierzą się np. w drodze do pracy czy domu. Każde takie zgłoszenie wraz z dokumentującym je zdjęciem trafia dzięki aplikacji do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miejskim.
Od początku funkcjonowania aplikacji CiTTy wpłynęło ok. 3 tys. 480 zgłoszeń. W ubiegłym roku – ok. 660, w tym – ponad 2820. Najczęściej zgłaszane sprawy dotyczą uszkodzenia nawierzchni dróg czy chodników, awarii oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej, zmian organizacji ruchu. Zdarzają się także sprawy związane z odśnieżaniem i sprzątaniem ulic, chodników oraz powalonymi drzewami. Inne dotyczą m.in. Białostockiej Komunikacji Miejskiej.
– CiTTy to platforma stworzona specjalnie z myślą o mieszkańcach. Dzięki niej białostoczanie w prosty sposób mogą zgłaszać problemy oraz usterki występujące w przestrzeni miejskiej, unikając tym samym zbędnych formalności – powiedział prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.
Aplikacja mobilna i platforma umożliwiają całodobowe zgłaszanie zdarzeń występujących na terenie miasta. Dodatkowym atutem jest możliwość dodania zdjęcia do zgłoszenia oraz dokładnego adresu. Znacząco przyśpiesza to i usprawnia weryfikację spraw. Urzędnicy mogą szybciej reagować na zgłoszenia. Możliwość obserwowania zgłoszenia przez zalogowanego użytkownika pozwala na śledzenie historii zmian. Ułatwia to obustronną komunikację.
CiTTy to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Od listopada 2014 roku pod numerem 85 879 7979 funkcjonuje infolinia Urzędu Miejskiego w Białymstoku, która przyjęła już ponad 157 tysięcy zgłoszeń i pytań od białostoczan. Za obsługę infolinii, a także platformy CiTTy, odpowiedzialne jest Centrum Obsługi Teleinformatycznej.
Aplikacja CiTTy jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących. Została stworzona także z myślą o seniorach oraz osobach, które nie są biegłe w obsłudze komputera i internetu.
Aby dodać zgłoszenie lub usterkę występującą w przestrzeni miejskiej wystarczy wejść na stronę: www.citty.bialystok.pl. Bezpłatną aplikację można pobrać ze sklepu Apple App Store (iOS) i Google Play (Android).
Kamila Busłowska