„Ostatni skok” z nagrodami
Film „Ostatni skok” doceniony przez Klub Twórców Reklamy. To polski odpowiednik Oskarów – rywalizacja w branży video marketingu. Obraz kampanii społecznej Miasta Białegostoku otrzymał dwie nagrody. Doceniono go za montaż i reżyserię.
Film „Ostatni skok” przedstawia historię białostoczanina Marcina Anchimiuka, który w wieku 15 lat, po niefortunnym skoku do wody, stał się osobą niepełnosprawną. Dzięki jego osobistemu zaangażowaniu w przygotowanie kampanii, spot w autentyczny sposób przedstawia dramat i problemy osób z urazem kręgosłupa.
Spot, który powstał na zlecenie Miasta Białegostoku, został dwukrotnie nagrodzony przez Klub Twórców Reklamy. Otrzymał dwa miecze. „Ostatni skok” w kategorii „Kampania” doceniono za montaż (srebro) i reżyserię (brąz). Jury konkursu za montaż nie przyznało złota. Srebrny miecz był więc najwyższą nagrodą.
Kampania „Ostatni skok” skierowana jest szczególnie do młodzieży i osób wypoczywających nad wodą. Film na portalu Youtube obejrzano już ponad 380 tysięcy razy.
– Mam nadzieję, że dzięki tym nagrodom film trafi do kolejnych odbiorców, a jego przesłanie da do myślenia i wpłynie na większą ostrożność podczas wakacji nad wodą – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski. – Osobista historia bohatera filmu pokazuje jak dramatyczne konsekwencje może nieść brawura i brak odpowiedzialności.
Reżyserem spotu promującego kampanię „Ostatni skok” był Krzysztof Kiziewicz, białostocki filmowiec, współtwórca wielu spektakli teatralnych i filmów. Inicjatorem i pomysłodawcą kampanii – Adam Kujawa, pełnomocnik prezydenta Białegostoku ds. osób niepełnosprawnych.
W konkursie Klub Twórców Reklamy doceniono także inny film białostockich twórców – „Bagaż Życia”. To obraz promujący ubiegłoroczną edycję Up To Date Festival. Produkcje konkurowały z dziełami największych agencji reklamowych. Przyznane nagrody to ogromne wyróżnienie nie tylko dla samych twórców, ale także i dla Białegostoku, w którym filmy zostały zrealizowane.
Kamila Busłowska