Kompetencje Prezydenta
Kompetencje Prezydenta
Prezydent Miasta, zgodnie z Ustawą o samorządzie gminnym, jest organem wykonawczym samorządu gminy.
Do jego zadań należy:
- przygotowywanie projektów i wykonywanie uchwał Rady,
- zbieranie danych i analizowanie zjawisk we wszystkich istotnych dziedzinach funkcjonowania miasta, w tym również w dziedzinach podległych administracji rządowej oraz składanie Radzie sprawozdań wraz z wnioskami,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
- udzielanie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta nie posiadających osobowości prawnej do zarządzania mieniem tych jednostek oraz wyrażenie zgody na dokonywanie czynności przekraczających zakres stałych umocowań,
- wykonywanie zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa do kompetencji Prezydenta.
Prezydent Miasta Białegostoku sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
- Biura Funduszy Europejskich,
- Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów,
- Biura Nadzoru Właścicielskiego,
- Biura Prawnego,
- Biura Rady Miasta,
- Biura Zamówień Publicznych,
- Departamentu Komunikacji Społecznej,
- Departamentu Prezydenta Miasta,
- Departamentu Strategii i Rozwoju,
- Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych,
- samodzielnego stanowiska pracy ds. bhp.