Przebudowa ul. Gen. F. Kleeberga w Białymstoku
Projekt nr POPW 4.1-19 „Przebudowa ul. Gen. F. Kleeberga w Białymstoku”
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach
Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013
W grudniu 2014r. nastąpił odbiór końcowy robót budowlanych związanych z realizacją projektu „Przebudowa ul. Gen. F. Kleeberga w Białymstoku”. Tym samym zakończono realizację przedsięwzięcia polegającego na stworzeniu Trasy Generalskiej – północnej, dużej, wewnętrznej obwodnicy miejskiej. Trasa ta biegnie poprzez ulice: Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Anders, Gen. S. Sosabowskiego i Gen. N. Sulika. Łącząc administracyjne granice miasta: północno-zachodnią ze wschodnią wyznaczono nowy ciąg komunikacyjny prowadzący od strony Warszawy w kierunku Budziska oraz przejść granicznych w Bobrownikach i Kuźnicy.
W efekcie realizacji projektu „Przebudowa ul. Gen. F. Kleeberga w Białymstoku”, niespełna dwa lata po podpisaniu umowy z wykonawcą robót (kwiecień 2013r.) w Białymstoku wybudowano 1,5 km odcinek ulicy dwujezdniowej. Towarzyszą jej m.in.: chodniki, ścieżka rowerowa, ciąg pieszo-rowerowy, drogi serwisowe oraz nowe obiekty inżynierskie pozwalające na bezkolizyjny przejazd na węzłach komunikacyjnych. Mieszkańcy Białegostoku oraz osoby odwiedzające miasto korzystać mogą z dwóch estakad położonych w ciągu ul. Gen. F. Kleeberga nad skrzyżowaniem z ul. Narodowych Sił Zbrojnych i Szosą Ełcką oraz nad skrzyżowaniem z ul. Przędzalnianą i ul. H. Kołłątaja.
Głównym celem projektu było zwiększenie przepustowości i poprawa jakości układu komunikacyjnego Białegostoku i jego powiązań z krajowym i międzynarodowym układem transportowym.
Ogólna informacja dotycząca projektu:
- Całkowita wartość projektu (zgodna z umową o dofinansowanie): 104 425 497,56 PLN
- Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (85%): 87 275 867,01 PLN,
- Wykonawca robót budowlanych: STRABAG Sp. z o.o.
- Zakres rzeczowy:
- budowa ulicy o klasie GP (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) o długości 1,53 km wraz z chodnikami i drogami serwisowymi;
- budowę ścieżki rowerowej o długości 2,6 km,
- budowa ciągu pieszo – rowerowego – 1,1 km,
- budowa obiektów inżynierskich.
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu: oświetlenia ulic, sygnalizacji świetlnej,
- budowę ekranów akustycznych,
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej: kanalizacji deszczowej, kanalizacji teletechnicznej dla potrzeb monitoringu miejskiego, sieci cieplnej, gazowej, telekomunikacyjnej i elektroenergetycznej.
- Zakres rzeczowy: