Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 678 na odcinku Białystok - Kleosin
„Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 678 na odcinku Białystok - Kleosin”
Projekt Nr WND-RPPD.02.01.01-20-003/10
współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013
Umowa o współpracy
W dniu 14 maj 2008 roku zawarta została umowa pomiędzy Województwem Podlaskim (reprezentowanym przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich) – Lider Projektu - a Miastem Białystok – Partner Projektu - o wspólnej realizacji projektu „Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 678 na odcinku Białystok-Kleosin”. Treść niniejszej umowy została trzykrotnie aneksowana w dniu: 14.10.2008r., 18.10.2010r. i 13.06.2011r.
Decyzja o dofinansowaniu
W dniu 15 grudnia 2010r., na mocy Uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 268/4160/10 przedmiotowy projekt otrzymał decyzję Nr UDA-RPPD.02.01.01-20-003/10-00 w sprawie jego dofinansowania ze środków publicznych w ramach:
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013
Osi Priorytetowej II. Rozwój infrastruktury transportowej
Działania 2.1. Rozwój transportu drogowego
Poddziałania 2.1.1. Regionalna infrastruktura drogowa
Lider Projektu: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
Partner Projektu: Miasto Białystok
Powyższa decyzja została zmieniona. Ostatnia zmiana nastąpiła na mocy Uchwały Nr 222/3116/2014 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 11 marca 2014r.
Zgodnie z decyzją Nr UDA-RPPD.02.01.01-20-003/10-04:
Planowany koszt całkowity Projektu: 48.336.623,88 PLN
Planowane wydatki kwalifikowalne Projektu: 46.942.148,64 PLN
Dofinansowanie z EFRR: 42.247.933,77 PLN, co stanowi niemal 90 % wartości kosztów kwalifikowanych (tj. 89,9999999872 %)
Wkład własny: 4.694.214,87 PLN
Okres rzeczowej realizacji projektu: 06.2011 – 10.2013
Celem Projektu jest zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej regionu poprzez rozwój infrastruktury transportowej o znaczeniu regionalnym i osiągnięcie celów zbieżnych z celami RPOWP:
- zwiększenie spójności drogi Nr 678 z krajowym systemem transportowym,
- zwiększenie wewnętrznej spójności komunikacyjnej regionu,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu.
Ponadto Projekt zakłada:
- spadek kosztów ponoszonych przez użytkowników dróg, zarówno dzięki skróceniu czasu przejazdu, jak i ograniczeniu kosztów eksploatacji pojazdów,
- dostosowanie dróg do przenoszenia większych obciążeń,
- poprawę warunków życia mieszkańców: wyższy komfort podróży, mniejszy hałas i zanieczyszczenia wzdłuż drogi w porównaniu z wariantem bezinwestycyjnym, podniesienie estetyki drogi,
- zmniejszenie uciążliwości drogi dla środowiska,
- poprawę jakości obsługi komunikacyjnej Białegostoku.
W ramach zakres rzeczowy Partnera Projektu – Miasta Białystok wykonano:
- przebudowę układu komunikacyjnego od Ronda 10-ego Pułku Ułanów Litewskich do wiaduktu nad linią kolejową relacji Białystok – Bielsk Podlaski
- nowy wiadukt nad linią kolejową relacji Białystok – Bielsk Podlaski
- przebudowę istniejącego wiaduktu nad linią kolejową relacji Białystok – Bielsk Podlaski
Efektem rzeczowym zrealizowanego Projektu w części dotyczącej Miasta Białystok są:
- jezdnia o długości 0,3 km i powierzchni 9600 m2
- chodniki o powierzchni 550 m2
- zatoka autobusowa
- ekrany akustyczne – 165 mb
- wiadukt nad linią kolejową PKP - w formie dwóch niezależnych ustrojów nośnych opartych na wspólnych przyczółkach o długości 58 m i szerokości 8,86 m (wiadukt prawy) i 15,84 m (wiadukt lewy)
- wybudowana bądź przebudowana infrastruktura techniczna (kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, sieć elektroenergetyczna, linia teletechniczna, wodociąg i sieć ciepłownicza)
Udział finansowy Miasta Białystok - Partnera Projektu to:
Koszty całkowite Projektu: 14,85 mln PLN
Wydatki kwalifikowalne Projektu: 14,80 mln PLN
Dofinansowanie z EFRR: 13,32 mln PLN,
Wkład własny: 1,53 mln PLN