• Panorama miasta Białystok, widok z lotu ptaka, z lewej strony znajduje się Pałac Branickich na środku Katedra Białostocka Kościół Farny

Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku

Logo programu Rozwój Polski Wschodniej

Projekt Nr POPW 4.1-18 „Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku”
współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013
Fundusze Europejskie – dla rozwoju Polski Wschodniej
www.polskawschodnia.gov.pl

Priorytet IV – Infrastruktura transportowa

Działanie IV.1 – Infrastruktura drogowa

Instytucja Zarządzająca: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego

Instytucja Pośrednicząca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Beneficjent: Miasto Białystok

Jednostka realizująca: Zarząd Dróg i Inwestycji Miejskich Urzędu Miejskiego w Białymstoku

Wartość Projektu zgodnie z Aneksem Nr POPW.04.01.00-20-005/10-07 z dnia 15.11.2012 r. do Umowy o dofinansowanie Nr POPW.04.01.00-20-005/10-00 z dnia 31.08.2010 r.: 98 805 512,14 PLN

Kwota dofinansowania: 52 382 421,20 PLN

Wykonawca robót budowlano-montażowych - Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. w Mińsku Mazowieckim, Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych „MIPA” Leon Stankiewicz w Białymstoku i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg „BITUM” Sp. z o. o. w Zambrowie
Wartość umowy z wykonawcą: 88 661 419,42 PLN brutto

Okres realizacji projektu: X.2010 – IX.2012

Opis projektu
Przedmiotem projektu była budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku na odcinku od skrzyżowania z ul. Sybiraków do skrzyżowania z ul. Wł. Wysockiego

Zrealizowany odcinek ul. Piastowskiej przebiega po nowej trasie. Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej rozpoczyna się od strony ul. Sybiraków na os. Piasta i prowadzi przez nasyp kolejowy, torowisko linii kolejowej, tereny niezagospodarowane i prowadzące pomiędzy osiedlami zabudowy jednorodzinnej aż do ul. Wł. Wysockiego.

Głównym celem Projektu „Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku” jest zwiększenie ilości i poprawa jakości połączeń komunikacyjnych miasta z krajowym i międzynarodowym układem transportowym.

Cel główny Projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację szczegółowych celów bezpośrednich Projektu. Są to:

  • rozwój sieci drogowej miasta,
  • skrócenie czasu oraz obniżenie kosztów przejazdu przez miasto,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu,
  • budowa nowej drogi,
  • budowa bezkolizyjnych skrzyżowań,
  • budowa infrastruktury drogowej,
  • połączenie wewnętrznych obwodnic miasta,
  • przekierowanie ruchu tranzytowego na wewnętrzne obwodnice miasta.

Zestawienie parametrów technicznych ul. Piastowskiej:

  • długość jezdni - 4,75 km,
  • klasyfikacja techniczna:
    1. GP (główna ruchu przyśpieszonego) na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I i ul. Sybiraków do skrzyżowania z przedłużeniem ul. Gen. W. Andersa,
    2. G (główna) na odcinku od skrzyżowania z przedłużeniem ul. Gen. Wł. Andersa do skrzyżowania z ul. W.ł Wysockiego,
  • liczba pasów ruchu - 2x2, (2 x 7,00m),
  • skrzyżowania skanalizowane z sygnalizacją świetlną z ulicami: Sybiraków i Mieszka I, Piasta i Towarową, 27 Lipca, Wł. Raginisa, Wł. Wysockiego (wlot od strony miasta),
  • obustronne chodniki oddzielone od jezdni zieleńcami o szerokości 2,0 - 3,0m,
  • ścieżka rowerowa po jednej stronie ulicy o szerokości 2,5 – 3,0 m,
  • pas dzielący o zmiennej szerokości do 5,5 m,
  • ciąg pieszo – rowerowy o szerokości 3,5 m,
  • drogi zbiorcze - 5,5 m,

W ramach budowy wykonano:

  • 23 tys.m2 nawierzchni chodników i wlotów ulic bocznych,
  • 5 tys. m2 zjazdów i parkingów,
  • 4,3 km ścieżki rowerowej,
  • 4,3 km ciągów pieszo – rowerowych,
  • 5 sygnalizacji świetlnych,
  • 449 szt. słupów oświetleniowych,
  • 6 skrzyżowań oraz przebudowano 2 skrzyżowania,
  • most na rzece Dolistówce,
  • przepust na cieku wodnym w rejonie ul. Trawiastej,
  • 596 m sieci cieplnej oraz 1 komorę c.o.,
  • rozbudowę monitoringu miejskiego o 157 studni oraz 4 784 m kanalizacji,
  • przebudowę gazociągów - 696 m,
  • 11,9 km kanalizacji deszczowej,
  • 6 separatorów,
  • ponad 36 tys.m2 ekranów akustycznych i wibracyjnych wzdłuż występowania zabudowy mieszkaniowej położonej w sąsiedztwie ulicy,
  • 8 381 szt. nasadzeń drzew i krzewów,
  • 55 tys. m2 zieleńców,
  • wiadukt na przecięciu przedłużenia ul. Piastowskiej z linią kolejową PKP,
  • most na przecięciu ul. Piasta z rzeką Biała.

W dniu 31 sierpnia 2010 r. została podpisana pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a Miastem Białystok Umowa Nr POPW.04.01.00-20-005/10-00 o dofinansowanie Projektu Nr POPW 4.1-18 pt. „Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013, Oś Priorytetowa IV Infrastruktura transportowa, Działanie IV.1 Infrastruktura drogowa. Została ona zmieniona Aneksami Nr POPW.04.01.00-20-005/10-01 z dnia 22.11.2010 r., Nr POPW.04.01.00-20-005/10-02 z dnia 28.02.2011 r., Nr POPW.04.01.00-20-005/10-03 z dnia 02.06.2011 r., Nr POPW.04.01.00-20-005/10-04 z dnia 15.11.2011 r., Nr POPW.04.01.00-20-005/10-05 z dnia 18.05.2012 r., Nr POPW.04.01.00-20-005/10-06 z dnia 24.08.2012 r. i Nr POPW.04.01.00-20-005/10-07 z dnia 15.11.2012 r.

W dniu 30 września 2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą robót budowlanych tj. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. w Mińsku Mazowieckim, Przedsiębiorstwem Robót Elektrycznych i Budowlanych „MIPA” Leon Stankiewicz w Białymstoku i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg „BITUM” Sp. z o. o. w Zambrowie. W dniu 5 października 2010 r. został przekazany wykonawcy plac budowy.

Inwestycję przekazano do użytkowania w dniu 29.06.2012 r.

W miejscu inwestycji postawiono tablice pamiątkowe informujące o zrealizowaniu projektu z dofinansowaniem środków pochodzących z Unii Europejskiej.

Biuro Funduszy Europejskich

ul. Słonimska 1, pok. 902
15-950 Białystok
tel.: 85 869 6222
fax: 85 869 6976
b.fe@um.bialystok.pl

Do góry